torsdag 14 juli 2011

Ligga på mage...

Här kommer en bebislayout igen förstås. :) Jag har gjort en rätt så enkel layout med papper från serien Love Games från Glitz design. Jag använde tre olika mönstrade papper och jag tycker att både fram- och baksidorna är väldigt användbara. Jag klippte lite olika former och la ett gäng papper i lager på lager på nedre delen av min sida. Kanterna har jag distressat och inkat lite.

Blommorna är Primas vita craftable flowers och jag har stämplat på dem med en textstämpel och sen sprayat dem med glimmer mist och inkat kanterna.


Jag har sytt en del på symaskinen och låtit trådarna hänga. Jag måste erkänna att jag tyckte att det kändes jättekonstigt de första gångerna jag gjorde så, men nu gillar jag trådtrasslet. :)


I mitten av blommorna limmade jag fast små rullar av mönstrat papper.


Det är jättelätt att göra de små rullarna och även om man klipper en rätt sned cirkel och inte är så noga när man klipper spiralformen, så blir resultatet bra.


Jag ckalkade kanterna innan jag rullade.


Material:
Mönstrade papper - Glitz Design, Love Games, Stripe #LG2860, Scorecard #LG2853, Polka
Blommor - Prima Craftable Flowers #544003
Bokstäver - Glitz design Teeny Alpha wood grain, Pink Paislee #00396

Inga kommentarer: