onsdag 6 juli 2011

Busig 6 månaders på Prima

Den här veckan har jag gjort en LO på min minsting. Vi tog en fotoserie när han var 6 månader och det var ett äventyr att lyckats fotografera en kille som inte vill vara stilla.

LO är en utmaning som jag fick av min pysselkompis Karin. Jag skulle göra en LO i brunt och blått (inget rosa alls) och det skulle inte vara några blommor. Jag fick även en skiss som jag baserat LO'n på. I utbyte skulle Karin göra en LO med vitt, rosa, blommor, band och rosa gnuggisar. Stor utmaning för oss båda! Pappret är från Prima och fotoramen och journalingrutan är från My Minds Eye.


Bokstäverna är i trä från Pink Paislee. Det är spännande att mixa material och träbokstäverna kan även färgas med tex Glimmer Mist.

De utstansade fjärilarna är från Cherry Lynn. Diesen både stansar och embossar på samma gång, smidigt! Fjärilarna är fästa med distanskuddar för att skapa lite 3D-effekt.

Material:

Papper: Prima Wink collection.
Bokstäver: Pink Paislee woodalphabet
Fjärilarna är utstansade med Chery Lynn butterflies
Fotoram och Journalingruta är från My Minds Eye Meadow Lark Accessory Sheet

Inga kommentarer: