torsdag 9 juni 2011

Torsdags inspiration

Hej våra vänner!
Solen skiner över Dalarna idag och det är riktigt varmt och härligt. Hinner ni med att pyssla i värmen? Jag brukar alltid ta mig en stund på kvällarna, men denna veckan är det kaos med baler, studentmottagning och barnens skolavslutning. Har dock ett gäng kort som ska var klara till fröknar imorgon så jag vet vad jag gör i kväll...

Letade lite inspiration på nätet och tänkte dela med mig av det jag älskar mest när inspirationen tryter. Nämligen skisser.

Många av de märken som vi har hos oss på Engströms Artstudio har egna bloggar med inspiration. Ni hittar dem med länkar här till höger. Två av dem har varje månad en härlig utmaning och liten tävling.

Prima har varje månad sin BAP skiss Build a page: Denna månad tolkade ju jag skissen i måndagens inlägg och här är skissen:

Ni hittar hela utmaningen på skissen på Primas blogg här.


Hos MME och på deras blogg kan man oxå hitta härliga månadsutmaningar, de har varje månad en LO och en kort skiss med ett tema/fokus. Denna månad är temat/fokus sångtexter och här är LO skissen:


LO utmaningen hittar ni hos MME här.

Och kort skissen:



Kort utmaningen hittar ni här.


Så nu har ni tre inspirerande skisser att gå loss på. Tolkar ni dem får ni gärna lämna en länk i komentarsfältet så jag kan se hur du tolkade dessa skisser :-)

Kram Anna-Lena

Inga kommentarer: