tisdag 14 juni 2011

Skolavslutning

Idag har vi skolavslutning. Vår stora tös slutar i förskoleklass och ska få sitt första riktiga sommarlov. Nu ser vi fram emot många vackra härliga sommardagar med mycket skoj!


Jag har använt två vackra papper från Prima och gjort en blomma till en av Ellens fröknar. Jag har använt en gammal konservburk och två grillpinnar som jag målat gröna med akrylfärg.


För att vecka blommorna har jag använt en dies men det går bra att göra för hand också. Blommans mitt dekorerade jag med några färglada blingstenar.


Blommorna stack jag ner i en bit oasis och för att täcka den skar jag remsor av pappret och rullade ihop. Runt konservburken fäste jag ett läckert svart band.


Jag har använt följande material:

Cardstock: Grön
Mönstrat papper: Prima "Fairy Flora Collection" Sunlight Daisies #841768 och Summer Storm #841751
Band: #70216
Dekorationer: Blingstenar från Create Impress #50501

Ha det gott!

// Hegu♥

Inga kommentarer: