torsdag 14 april 2011

Glitz Design och Glimmer Mist målning

Idag skiner äntligen solen här i Laknäs och det kliar i fingrarna att komma ut för att jobba i trädgården. Medans jag jobbar ute sprider sig inspirationen att komma in till kvällen och få skapa. Hos mig pågår skapelse processen hela tiden, ideér och inspiration poppar upp överallt, t.o.m på vedbacken. För tänk vad mycket tid du har att tänka när du står och klyver ved ;-)

Dagens inspiration kom till när jag såg en video på något forum där de målade med någon Glimmer färg på vanliga boksidor. Måste testat tänkte jag och så gjorde jag det på en av sidorna ur ett gammalt uppslagsverk. Jag tog Glimmer Mist sprayade ut lite på min mistmatta och målade blommorna med Pensel. Så skoj och så här blev det:



Jag satte min målade sida som bakgrund till en LO:




Bilder på mig och mina barn som Lisa Nygårds/Inkywings tagit i somras;-)

Material:

Papper:
Boksida,
Glitz Design LW 2860 Love Games,
Craft Cardstock

Dekorationer:
Melissa Frances 5th Avenue Stickers block
# GN 443,
Brads MME Lost and Found,
Glitz Mina Alpha Stickers,
Pink Paisley Alphabet  Pasionfruit # 00398

Övrigt:
Glimmer Mist

Nu ska jag ut till min vedhög och samla lite inspiration ;-) Ha en solig dag!

Kram

Anna-Lena aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB

Inga kommentarer: