fredag 19 mars 2010

Påsken är snart här

Här hemma har jag och barnen börjat så smått med lite påskpyssel.

Här ett påskkort där jag använt mig av de underbara Kycklingstansarna från Martha Stewart, Höna som jag är måste jag ju ha kycklingstansar:-)


Papper: Cardstock och Melissa Francis
Dekortaioner: Rosa Web band, blad band, tunnt organza band. Blommor & Pebles från Prima.


Har fastnat för dessa vik kort så roliga att göra.


Kycklingar:-)



Sedan blev det en Påskkorg att lägga godis i.

Här har jag i skurit ut en korg med min Cricut. Cartridgen är Tags and boxes, en av mina favoriter.
Jag skar ut den på ett ljusgult cardstock som jag sedan färgade in med
rosa och lime Glimmer Mist.

Jag skar även ut en tag som jag Glimmermistade, satt dit lite rosa Web band och en blomma.


Till handtag skar jag en 3 cm bred remsa som jag sedan limmade dit min nya älsklingsband, crepe:-) har det på allt just nu. Här infärgat med rosa Glimmer Mist. Jag satt fast handtaget med 2 brads.

Så nu är det bara att fylla med godis och ge någon du tycker om .

Kram Anna-Lena aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB

Inga kommentarer: