torsdag 18 mars 2010

Halvfärdiga papper

För dem som inte är så bra på att dekorera eller för dem som vill att scrappingen ska gå fort, finns det ibland sidor som i stort sett är färdiga. Smacka dit ett foto och det är klart!

Sådan är ju då inte jag och jag vill ofta ha mer höjd och liv i mina LO:er. Då är det en utmaning att göra något extra av ett sådant papper!

Här är Watercolor Rainbow-because papperet från Prima.

Jag började med att ta av 1 cm runt om hela paperet så att jag bakom kunde sätta ett vitt cardstock som ram. Nu var min tanke att sy med symaskinen runt hela men min barn hade gömt undertrådshållaren så det gick inte...

Jag placerade in fotot i ramen och började sedan att dekorera min sida.
På sidan om fotot byggde jag upp en kant med rosa Web band och spets, därtill dekorationer från Chipboard arket Journaling Spots. Upp till Stickers från Glitter Cardstock arket, och som rubrik Prima stickers bokstäver.

För att lyfta fram de små blommorna har jag placerat pärlemor blingstenar i mitten av varje blomma. Pärlorna kommer från Alfabet Stickers arket.

Vänster sida har en vacker blomrad, där sätter jag Prima blommor ovanpå de tryckta blommorna för extra höjd.

Och jag har skapat en mera Anna-Lena LO!

Kram Anna-Lena aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB

1 kommentar:

Marie Wisén sa...

Super snyggt!!!!

kram Marie