söndag 11 mars 2018

You are special


Hej på er!

En vecka går fort och just nu känns det skönt, för då kommer våren fortare!
Här verkar dock våren långt bort med massor av snö på marken fortfarande.

Idag har jag ett kort som jag vill visa er. Stämpeln införskaffade jag under Avesta kort och scrapmässa. Det fanns många härliga stämplar, men denna får bli den första från mig.


Motivet är "With folly" från Carabelle studio och det är stämplat på Perfect Coloring Paper (7010) med StazOn Jet Black (SZ31), embossat med WOW Clear Gloss Regular pulver (WA01R).
Textstämpeln är från Altenew Build-A-Flower: Magnolia set (
BUIMAG+DIE). Den stämplade jag med Memento Tuxedo Black (ME-900).
Doily diesen är från Cheery Lynn Designs ”Kissimmee Tiny Doily (DL246) och blommorna är Miniature Sweetheart Blossom Blå (MKX455) från Wild Orchid Craft.
Jag har målat motivet med Copic pennor. Till håret har jag använt B 29-28-24, till huden/pälsen använde jag E 35-33-31 och till glasögonen C 5-3-1.
Själva kortbasen är 13,5 x 13,5 cm från Anita’s, de säljs i 100 pack kort och kuvert (ANT 1512000) och slutligen den blåa cardstocken är muslin Cardstock ”American Blue” från Paper Accents.

Det var riktigt roligt att göra detta kort och det blev lite busigt och fränt.

Ha det gott!
Kram Jenny

Inga kommentarer: