tisdag 20 september 2016

Wild flowers

Hej!

Idag har jag ytterligare ett kondoleanskort att visa i bloggen. Denna gång har jag använt mig av Tim Holts Wild flower stamp set.

Jag har använt mig av en stämpelteknik där du först stämplar med vit stämpeldyna. Sedan förskjuter du ditt stämpelmotiv något och stämplar igen lite "off-set". Detta gör att du år ett motiv med skuggkänsla.

Detta kondoleanskort har jag stämplat i lila då mottagaren älskar denna färgen, och för att trösta i denna svåra stund då hon förlorat sitt barn. Tyckte det kändes för jobbigt och mörkt att göra kortet i de svart, gråaktiga toner jag brukar göra dessa kort. Och koret blev väldigt uppskattat just därför.





Material:

Stämpel: Tim Holtz Wild flower
Stämpeldynor: Distress Ink pads
Papper: Maja design


Inga kommentarer: