fredag 20 maj 2016

Hästig kompis

 Idag blir det lite hästar och kärlek på bloggen!

Först ut är ett lite omvänt kort där jag satt motivet i hålet istället för tvärt om.

Motivet är från Vilda Stamps och ett av dom nyaste som släppts i vår.
Det utstansade "hålet" har jag gjort med Nellie Snellens nya dies som gör stickning även på utsidan så man kan få ett fint hål oxå. För att få lite distans har jag satt ramen på 3D-kuddar.


Nästa kort är en riktig färgbomb.
Jag har stämplat med Altenews stämplar på ett akvarellpapper och sedan embossat med vitt embossingpulver. 


Sedan har jag slaskat på blandade färger från min akvarellåda. Det går med alla typer av färger som är vattenlösliga så dom flyter in bra i varandra - testa dig fram. Även sprayfärger kan bli snyggt! 


Texten Love är en die från ett Hero Arts set (Stamp & Cut) som blivit flitigt använt här i studion.
Så, fram med färglådan nu och gör något färgglatt!




Inga kommentarer: