tisdag 8 april 2014

Dubbellayout i project life stil

Jag älskar att både scrappa vanliga layouter och att pyssla med Project Life. Det går som tur är att kombinera dessa två saker med varandra...som här...

Jag har scrappat en layout med papper och dekorationer från MMEs serie Dorothy. På det vita pappret ska jag skriva en text till min dotter men den har jag valt att inte ha med på detta foto eftersom den blir väldigt personlig.




Titeln har jag gjort med en dies Amy Tangarine plus one - Nesting dies- Associateni hittar den här. Orden jag stansat är love och xoxo och för att få ordet you klippte jag till xoxo...smart va!? :)


Jag hade fler fotografier som var fotade vid samma tillfälle och för att få plats med alla valde jag att scrappa al`a Project Life...


Jag valde en plastficka från Becky Higgins med 4 stycken fickor 6x6 inch. Papprena jag använt kommer från ett pappersblock som är just 6x6 inch...så det var bara att stoppa ner papprena...snabbt och enkelt.



Alla dekorationer och papper kommer från MMEs serie Dorothy så som 3x4 Cards, Mixed Bag, Flire pins, Stickers och Enamel Shapes.


Att scrappa i Project Life stil går fort och är kul... det är perfekt när man har många högar med gamla fotografier som ligger oscrappade! :)


Här i Stockholm regnar det i dag..perfekt pysselväder med andra ord!

Ha det gott!

// Hegu♥ 



Inga kommentarer: