onsdag 16 oktober 2013

Ho Ho Hoppsan!

Jodå, idag dyker jag upp, jag har bytt bloggdag med Karro den här veckan. 

Det ryktas om snö på våra breddgrader mot slutet av veckan så det är väl lika bra att släppa fram tomten i sig och börja med julkorten då kanske. :) 

Jag har jobbat med MMEs papper och dekorationer i serien Vintage Christmas. 
Härliga klassiska julmotiv i lite dovare toner + glitter! 


Basen är ett cardstock och så har jag vikt mönsterpapperet över kanten så det syns lite på baksidan oxå. Den här gången har jag bara jobbat med dom stora mönsterpapperen i storlek 12"x12". 

Tomten är från det stora stickersarket och jag placerade honom på en grön bakgrund för att lyfta fram honom lite. Bling i hörnet + i dom snurrade blommorna kommer från samma serie - väldigt smidigt när man vet att det matchar! 


Svirlen (ituklippt) och kvistarna är utstansat i Cardstock med dies från Cheery Lynn Design.
(rosorna hittar du hos Prima!) 

En brad med siffran 12 fick symbolisera månaden december och remsan med "Christmas" klippte jag helt enkelt ut från den här spillremsan som sitter i kanten på varje mönsterpapper! :) Avslutade med att kladda lite gesso här och där för att få en snöig känsla på kortet. 

Inga kommentarer: