fredag 17 maj 2013

Project Life med vanliga papper

 Idag har jag gett mig på något som jag tror kommer bli oerhört stort här i Sverige inom kort, nämligen snabbscrapping av typen Project Life. 

Det hela går ut på att dokumentera vardagen, det vanliga livet helt enkelt och få det gjort inom en rimlig tid. Det här är ett perfekt sätt att scrappa en hel vecka väldigt snabbt eftersom man sätter in bilder och papper i mindre plastfickor och får på så vis en helhet utan att behöva dekorera massor. 


Jag har använt mig av två nya papper från Heidi Swapp som är vanliga mönsterppaper, samt ett lite tjockare papper som oxå är från Heidi som egentligen är tänkt att man ska kunna färga in ytterligare, men jag skippade det idag (det grå-vit randiga papperet). Tyckte papperet passade in som det var nämligen. 

Jag ville begränsa mig till tre papper för att få färger och mönster att gå igen i uppslaget så det inte blev allt för rörigt. Sedan har jag lagt till två olika washitape, en från Prima (den med bokstäver och siffror) och en från MME (den med chevronmönstret). Små stickersbokstäver är från Fancy Pants + Prima. Ett par bling klämde jag dit oxå, och dom är ju såklart från Prima - mästarna på "bling". :) 

                             

Det här sättet att scrappa är även perfekt när man vill ta reda på spillpapper och andra smådekorationer som ligger och "skräpar" lite överallt. Samla ihop i några fina små skålar och burkar och botanisera i dessa nästa gång du pysslar. 

Ha nu en härlig fredag och så lovar ni att pyssla massor i helgen!
/Lisa




Inga kommentarer: