fredag 19 april 2013

Du gör mig lycklig!

Våren kan vara kletig och kladdig, både utomhus och inomhus. 
Jag har precis provat hur kladdig den kan vara inomhus och det var faktiskt rätt trevligt. 

Jag har gjort en Canvastavla som är 20x20cm. Till grund har jag använt mig av ett av Heidi Swapps nya fräscha papper. Hela den gula bakgrunden är alltså ett enda papper. 

Jag surfade förbi massa tavlor på Pinterest och fick idén om att stansa ut bokstäver ur gamla boksidor. Jag har använt mig av en stor Sizzix-die med alfabet från Tim Holtz. Först började jag dock så klart med bakgrunden. Mönsterpapperet satte jag fast med decopagelack från Aleene's och när allt torkat så tog jag fram mina TCW-mallar och lite akrylfärger. Jag har använt mig av följande mallar i storlek 6"x6". 373s, 203s, 351s och 259s. Mallen med jämnstora runda prickar har jag använt på mitten efter att jag satt fast alla bokstäver, och så sprayade jag med en gul-aktig Glimmer-Mist lite lätt. (dom prickarna hör alltså inte till papperet) 
Jag gick runt kanterna på alla bokstäver med en brun penna för att lyfta fram dom lite mer. 


Här kan du faktiskt se delar från alla fyra mallarna om du tittar noga. :) Orange, Cremefärgat, Brunt och så dom sprayade gula prickarna!  Nu när jag gör det här inlägget blev jag så inspirerad så jag tror nog jag ska göra en Layout i samma stil. :)  

Ha en härlig fredag och helg! 
/Lisa


Inga kommentarer: