måndag 3 maj 2010

Egna dekortaioner

Jag älskar dekorationer som det blir lite höjd på. Gärna chipboard, och med min Cricut kan jag lätt göra mina egna roliga dekorationer.

Här har jag skurit ut en kvistram i chipboard, sedan sprayat den med Glimmer Mist.
Några utstansade fjärilar med Martha Stewarst Fjärils punch och lite Prima rosor och blommor så är min ram klar


Min stora Prima blomma hade fel färg. Lätt fixat med Glimmer Mist.

Det färdiga resultatet.

Papper: Prima 841003 Wink First Love.
Dekorationer: Prima Swirl, Prima blommor, Crepe Band
Verktyg/Stansar: Cricut cartridge Home Decore, Cuttelbug alfabet Red Tag Sale, Martha Stewart Fjärils Punch.


Cricuten är en härligt rolig skärmaskin som jag kommer visa mer av denna vecka. Flera idéer och även en video på hur den fungerar kommer under denna vecka, så välkommen tillbaka;-)


Kram Anna-Lena aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB

Inga kommentarer: