torsdag 3 oktober 2019

Uggla med bok

Hej på er!

Här kommer ett kort som var riktigt roligt att göra och se växa fram.



Den underbara stämpeln från Nellie Snellen IFS013 tillsammans med stencilen NMMS027 blir magisk tycker jag.
Jag har stämplat motivet med svart Memento ME900 på ett vitt papper från Dovecraft (DSBS137)
, hittar inte länken just nu, men det finns hos Engströms. Ett lättjobbat lite tjockare papper.
Själva motivet har jag färglagt med Memento Dew drops i olika färger, bla MD-804MD-800MD-707MD-709MD-701.
Kanterna på det vita papperet är infärgat med färgerna Desert sand, MD-804 och Espresso Truffle, MD-808. La på stencilen och färgade in med Desert sand.

Textstämpeln har jag använt denna från Vilda Stamps V492.

Jag fäste sedan motivet med distanstejp på ett till vitt papper som jag rev kanterna på.
Fäste sedan allt på ett svart cardstock som jag vikt till ett kort.

Ha det gott!
Kram Jenny






Inga kommentarer: