måndag 15 april 2019

Perfect Pearls målat fjärilskort

Hej igen!

Jag såg en tjej göra detta på nätet och blev så sugen att testa själv.
Blev förvånad att det var så enkel och att det blev så läckert.
Testa själva!



Jag stämplade fjärilar från WOW STAMPSET39 på baksidan av ett svart Cardstock med VersaMark Watermark Stamp Pad Embossing VM01

Sedan embossade jag med Clear embossing WA01R.
När det var klart, så tog jag fram mina små Perfect Pearls, med en pensel tog jag upp lite ur varje burk och la på min Heat Resistent Mat HEAT001. Det behövs inte mycket alls.
Sedan droppade jag några droppar vatten bredvid och blandade med pulvret.

Dessa färger använde jag: Guld  PPP17721, Röd PPP17875, Violet PPP17905 Grape Fizz PPP30737



Sedan var det bara att fylla i fälten på fjärilen. Jag provade även att blanda lite, alltså målade över hela fjärilen, men det tyckte jag blev lite mindre bra.
Efter att det hade fått torka, så klippte jag ut fjärilarna med sax och fäste dem med distanskuddar på bakgrunden.

Av svart Cardstock  gjorde jag en kortbas. Jag gjorde även en bakgrund som jag drog med falsbenet på, så det blev lite mönster, för att liva upp det lite.

Pyssla lugnt! Kram Jenny




Inga kommentarer: