måndag 11 mars 2019

Några enkla små kort

Hej på er!

Jag har gjort några enkla små "bra att ha" kort.



Kortbasen är 3"x3" och på dessa så stämplade jag en del av två olika Mandalor, SIL025 och SIL041 från Nellie Snellen med VersaMark Watermark Stamp Pad Embossing, VM01.
Jag embossade dessa med WA01R, WL01SF och WE04R
På två av korten så testade jag att färga in bakgrunden med Oxider från Ranger, Tim Holtz.




Jag färgade in med Oxiden över det stämplade och embossade. Det tar inte åt sig färgen och man kan torka av det stämplade med en torr trasa för att fräscha upp motivet lite.
Som en sista liten touch, så sprayade jag vatten lite lätt över korten och la en ruta hushållspapper över för att det skulle dra åt sig överflödigt vatten.




Perfekta små kort att lägga med i en bukett med blommor tex.

Pyssla Lugnt! Kram Jenny

Inga kommentarer: