tisdag 1 mars 2016

En äggstra glad påsk...

Idag har turen kommit till mig att visa ett påskkort med en speciell pappersvikning. Jag har gjort ett Diaper fold card. Jag utgick från ett enda stort mönstrat papper och vek det efter en beskrivning på denna sida...


Det fina mönstrade pappret med små kycklingar som jag använt är "Happy Easter Jill" från Primas Celebrate! whit Jack & Jill Collection.


Jag stansade ut en bård i grön cardstock med hjälp av en kantpunch från Fiskars och klistrade på den samt dekorerade med en knapp och en rosett.


Istället för att stoppa ner en tag i fickan på kortet så stansade jag ut stora fina ägg med Straight Easter Egg från Nellie Snellen. På ett av äggen stämplade jag med Vilda Stamps påskstämpel Med önskan om en äggstra glad påsk. En kyckling från ett gammalt påskpynt fick också åka ner i fickan...

Önskar er alla en fin vecka!

/Hegu

Inga kommentarer: