lördag 20 februari 2016

Artikel lördag - Bokmärken

I vår familj älskar vi böcker och läser väldigt mycket och då går det ju åt en hel del bokmärken. I höstas kom Vilda Stamps ut med ett ark med jättefina stämplar som passar just för bokmärken. Jag har gjort några stycken som jag tänkte visa er...



Några av dessa fina stämplar från Vilda Stamps har jag använt...


Jag har även använt mig av dessa Nellies Multi Frame Die - Incire Flower 2 från Nellie Snellen...


Till hörnbokmärket gjorde jag först en mall...




 Jag ritade av mallen på en bit röd cardstock och klippte ut...och bigade så att jag kunde vika in "vingarna"...



Jag satte dubbelhäftande tejp på den ena "vingen"och klistrade fast mot den andra...



Så nu var det klart...bara att dekorera...




Jag stansade ut en blomma som jag klistrade ihop och stämplade med en av mina favoritstämplar från kitet...


Detta bokmärke fick en stämplad pil som dekoration...jag stämplade två pilar och klistrade på varandra för att få lite lager på lager...


Jag stansade också ut delar till en blomma och klistrade ihop på varandra...stjälk fick bli en bit grönt band som jag klistrade fast...


Gjorde även en blomma till men här stansade jag ut alla bitar två gånger...i ett mönstrat papper och i ett svart för att klistra på varandra och få liksom en skugga.Här blev det en bit grönt papper som blev stjälk...



Jag hoppas att ni nu blev lite inspirerade till att själva tillverka några bokmärken...

/ Hegu














Inga kommentarer: