tisdag 17 november 2015

3D-kort

Har ni kommit igång med skapandet av årets julkort? Jag är som vanligt lite sen med just det...men häromdagen satt jag några timmar och fick på ett mycket enkelt sätt snabbt ihop flera enkla men fina julkort. Jag använde mig av 3D-ark...

Så som den här...


Dessa delar är det bara att lossa lätt från pappret, man behöver ingen sax och sen bygger man upp i flera lager med hjälp av 3D-kuddar.



Man bestämmer ju själv hur mycket av motivet som man vill bygga upp och i hur många lager. Här på detta kort har jag endast gjort snögubben och den lilla hunden i 3D.



Även på detta kort byggde jag bara upp snögubben och den söta lilla hunden...


Här har jag byggt upp granen och snögubben i bakgrunden...



När man inte använder sig av alla delar på ett ark så blir det ju en massa spill kvar och det kom jag på att det är ju jättefint att använda på vanliga vita kort tillsammans med en bakgrundsstämpel.









Vill ni göra egna 3D-kort så finner ni massor med olika kort och ark här i butiken...

Ha det gott!
// Hegu♥



Inga kommentarer: