tisdag 31 mars 2015

Ett resealbum...

Förra våren var jag på en resa med mina väninnor till Amsterdam. Det var en härlig resa som jag gärna vill dokumentera! Jag har tagit fram en vanlig "kontorspärm" i storlek A4 och satt in alla resans fotografier i fotoplastfickor i storlek A4. Jag har även planerat att göra några layouter i storlek A4 och A5. Det ska bli ett enkelt dekorerat album så att det snabbt blir klart...



Jag har även satt in PL-kort och skurit till mönsterpapper och satt på plats...så det som återstår nu är att skriva text och dekorera i albumet...


Här har jag gjort en enkel liten layout i storlek A5. Alla dekorationer kommer från MMEs nya serie Hello World som är en helt underbar serie med härliga färger! Stjärnan har jag stansat ut med en stjärndies från Nellie Snellen.


Här är ett uppslag med fotoplastfickor i A4 i både stående och liggande...


Det behövs inte så mycket dekorationer för att det ska se fint ut...förutom snygga dekorationer från MMEs serie Hello World och Niche så har jag också stansat ut sååå fina rektanglar från Nellie Snellen.


Denna lilla utstansade rektangel passade perfekt i den lilla fickan...




En enkel layout i storlek A4...


Här på denna layout skar jag ett PL-kort mitt i tu för jag ville att det skulle täcka ett större fält. Alla papper som jag har använt är spillpapper som jag har haft liggandes. Den söta lilla kameran är från MMEs dekorationsserie Niche och de övriga från Hello World.



Nu ser jag ser fram emot påskhelgen då jag förhoppningsvis ska få lite pysseltid att jobba vidare med mitt album...

Glad Påsk!!

// Hegu♥






Inga kommentarer: