måndag 22 september 2014

Julkortstillverkningen har startat

God måndag på er!

I går var det riktiga första trista höstdagen här hemma hos oss, det har varit så varmt och skönt att det känts som om hösten aldrig skulle komma men det gjorde den... men med den kom också min lust att pyssla julkort.

Har ni sett alla roliga dies från Nellie Snellen? En av dem var en gran som jag köpte redan i somras men som legat på att göra listan till julkorten och nu har jag äntligen testat den.



Du kan använda dem var och en för sig eller som här har jag satt dem uppe på varandra med distanskuddar för en 3D effekt på kortet.



Godjul cirkeln är en dies från vårat eget märke Mandys. Bakom satt jag ett vitt cardstock utstansat från en rund scalloped dies.

  
Kanterna på granen har jag chalkat med vitt fluid chalk från Prima


Material

Papper: Theresa Collins "Candy Cane Lane"

Dies: Nellie Snellen. GodJul Mandys, Cheery Lynn design "French Flair Classic design" stackers och "French Flair scalloped design".

Hoppas ni har en underbar vecka i höstrusket och att ni får pyssla riktigt mycket :-)

Kram Anna-Lena aka Hönan

Inga kommentarer: