fredag 8 november 2013

Enkla julkort - del 2

När jag satt och demade på mässan i Avesta blev det givetvis en del julkort gjorda. I all sin enkelhet, men det är inte så tokigt att hålla det enkelt om man behöver göra en bunt - tro mig! :) 

Jag utgick ifrån två av MMEs nya serier med julpapper och försökte använda upp så mycket som möjligt av papper och dekorationer. Ett sätt hade ju varit att sätta allt på ett och samma kort, men det var inte utmaningen här, utan nu gällde det att få ihop fina kort med små medel. 

En spillbit som jag rev nederkanten på, chalkade runtom och satte på en kortbas. Dekorationen blev en julgran med brad i toppen (finns i paketet med brads i serien Vintage Christmas hos MME). 

Här har jag slagit på stort! Två bitar mönsterpapper (Vintage Christmas MME) som jag ruggat i kanten och fäst ovanpå varandra. Dekorationerna som hänger är krympplast! Jag stämplade med StazOn på genomskinlig krympplast, gjorde hål längst upp och krömp sedan plasten med varmluftspistolen (håll i alstret med nål i hålet). Sen trädde jag upp dom tre dekorationerna på ett snöre från Creative Impressions och satte fast snöret med två brads från Vintage Christmas-serien. 

Texten är en stämpel från Vilda Stamps där jag lät bli att färga in siffrorna "24" som stod framför December. 

En stor bit mönsterpapper på detta och så några spillbitar fick bygga upp detta kort. Renen och texten är från ett stort (12"x12") stickersark i serien Vintage Christmas. 

En tomte som sitter på ett stort mönsterpapper fick bli utklippt och placerad på ett kort. En bit Washi-tape längst ner i kanten och en knapp av chipboard fick bli dekoration. Runt kanten duttade jag "snö" ur en burk från Duncan. Blev en snygg effekt. Kan läggas på tjockare eller i flera lager om man önskar. 


Inga kommentarer: