fredag 25 oktober 2013

Buuuuusenkla Halloweenkort.

När jag satt och demade på mässan i Avesta i helgen så passade jag på att göra några Halloweenkort i den busigaste enkla stilen. :)  Ett perfekt litet pyssel som man faktiskt kan ta med barnen på.

Monster!  Här blev det Frankenstein och en Mumie. Allt som behövs är en kortbas i valfri storlek. Sedan skär man till ett papper (kan lika gärna vara mönsterpapper!) i samma bredd, men en remsa som är lite längre. Riv den i smala bitar, chalka kanterna och sätt sedan dom rivna remsorna på kortbasen i olika lager och avsluta med ett par ögon (och ev. tänder, mun etc). På mumien har jag gjort ögonen av krympplast!
Jag stansade ut dom minsta ovalerna från Cheery Lynns set med ovala stackers i vit krympplast och så krympte jag och satte fast två svarta prickar till pupiller och lackade hela ytan med 3D-lack. 

Pumpakortet till vänster är gjort på samma sätt som monsterkorten ovan.
Pumpakortet till höger är 3st utstansade ovaler från Cheery Lynns stackers. Kanterna är chalkade och så är det bara att fästa ovalerna i pumpa-form och sätta dit ett skaft. Det perfekta snöret är från Creative Impressions och finns både i ljust och mörkt! Mönsterpapperet är från MMEs nya halloweenserie. 

Ytterligare ett Pumpakort där pumpan är gjord på samma sätt som ovan, men här har jag lagt till lite mer på kortet. Den runda utstansade cirkeln är gjord med en ny die från Cheery Lynns och det är helt klart en favorit!! Finns i rund, oval, rektangulär, fyrkantig och "bracket-form". 

Det var dagens bus från mig - tack och hej! 

Inga kommentarer: