fredag 25 januari 2013

Layout med Akrylfärg och mallar

Efter att ha sorterat en hel hög med gamla layouter och fått in dom i album så blev det nu dags att ställa sig i pysselhörnan för att påbörja en ny hög. :)

Det har blivit mycket klet och kladd på mina sidor och en utmaning har varit att bara använda "spillbitar" - dvs inga hela nya papper utan sånt som redan varit påbörjat! Har fungerat hur bra som helst och det har varit skoj att utmana sig.

Du har väl inte missat den helt underbara nyheten att Engströms skall vara återförsäljare till The Crafters Workshops mallar? Jag äääääälskar dessa och har redan en hel hög i samlingen (harkel).

Mallarna har varit ett underbart sätt att komplettera min spillbitsutmaning för att få mer färg på layouterna.


Rosa prickar + Gröna Harlekinrutor är gjorda med stora (12x12") mallar från TCW (The Crafters Workshop). Jag har använt akrylfärg från Delta och skrapat eller duttat genom mallarna. 

Till rubriken (fest) färgade jag in en bit kartong med samma gröna färg som bakgrunden och så stansade jag ut bokstäver med Tim Holtz stora Sizzixdie. Sjukt smidigt! 

Dom mönstrade papperen är från MMEs serie "The Sweetest Thing" (Bluebell, Tangerine & Honey) som kom i höstas. Lite bling i mitten av dom hemmagjorda blommorna är från Prima

Inom kort börjar vårens nyheter rulla in hos Engströms och du vet väl att du kan vara med och förbeställa från alla företag så du har  första tjing när varorna landar!? Men bara så ni vet - ställ er på kö, jag ska välja TCW-mallar först! :)

Inga kommentarer: