onsdag 19 december 2012

Julpynt

Det lackar mot jul! Äntligen! Bara några dagar kvar på jobbet och sedan jullov! Julkorten skickade, de flesta julklappar inhandlade och igår gjorde jag och min syster massor med julgodis! Mums!
Jag tycker om att göra julpynt och gör något nytt till huset varje år. I år har jag gjort lite pynt till granen. 

Jag har gjort några små trummor som är söta i granen. Basen är en toarulle som jag delat i 3 delar. Sedan är det bara att klä med spillbitar! För att täcka hålen har jag använt wasi-tejp! Så smidigt!
zick-zack mönster är gjort med glitterlim från Ranger. 

Supersöta julgranar från Cherry Lynn. Jag gjorde två stycken som jag embossade med tjockare genomskinligt embossingpulver. Den här granen är så söt för med lite distanskuddar får den en fin 3D-effekt. 

Här är en julstjärna som också är en dies från Cherry Lynn. Jag stansade ut två stjärnor och embossade med guldpulver. Jag embossade båda sidorna på stjärnorna och det är lite trickit. Man får först embossa ena sidan och sedan låt dem svalna. Sedan vänder man på dem och embossar halva sidan åt gången och håller den i luften med en pincett så att det inte kladdar. Medan de var varma böjde jag upp armarna på stjärnorna så att de stelnade så. Sedan vände jag stjärnonra mot varandra och limmade ihop stjärnarmarna med varandra och fick en snygg effekt. 

Ha en riktigt god jul och gott nytt år! Vi hörs 2013 igen!
mvh Karro

Inga kommentarer: