måndag 17 oktober 2011

Kort

Hej på er!
Den här veckan har jag gjort ett kort som ska lämnas över tillsammans med en present! Och inte vilken present som helst! Utan det är ett nybörjarkit med scrapbooking-grejer till en vän. Gissa om det var roligt att plocka ihop presenten! :) På kortet har jag försökt använda mig av det som kittet innehåller. Basic grejer som kantrivare, chalk, distanskuddar och blommor.


Pappren är från Prima och serien Romatique colecction och de är väldgit fina tycker jag. Men jag gillar ju rosa och blommigt! Extra fina är de för att de på flera papper är tidningstryck svagt i botten. Det ger en fin dimension. De finns ett papper i serien som heter "Ha penny" och det är fullt med söta bilder, citat och andra småsaker man kan klippa ut och kombinera. Den lilla boken till vänster om stämpelmotivet är tex från det arket. Mycket väl användbart! (Jag gjorde ett dockskåp för några veckor sedan och då inredde jag det med småsaker från det arket!)


Material:
Papper: Prima Romatique Collection "Ha Penny" #843463, Gazette #843441, Estella #843434 & Hedgerow #843458 samt brun och rosa cardstock.
Stämpel från Vilda, färglagd med Promarkers
Spets och blommor från Prima

"Lycka till" är stämplat med stämpel från Hot of the Press, små ord och figurer
Ha det gott allihopa!
/Karro

Inga kommentarer: