tisdag 4 april 2017

Egna kuvert...

Har ni liksom jag en miljon PL-kort (Project life) som ligger oanvända bland scrappsakerna? Jag har insett att jag aldrig kommer att kunna förbruka alla mina kort i mina album så jag har börjat fundera ut på vilka sätt man kan använda sina fina kort...för fina är de!!



Jag kom på att med min nya fina 1-2-3 Punch Board kan jag på ett mycket enkelt och snabbt vis göra egna kuvert som passar mina PL-kort perfekt. Och på så vis kan jag sända i väg dem som små grattiskort, hänga dem i en bukett blommor eller sätta fast på ett paket.

Det känns kul att kunna göra kuvert av mönstrade papper för att matcha de små korten. Här har jag använd mönstrade papper i storlek a:4 från Reprint.




Just dessa PL-kort jag använt är 4x3 inch. Men med hjälp av 1-2-3 Punch Board kan man göra kuvert i vilken storlek som helst! Jag kunde inte låta bli att göra ett litet kuvert till påsken också...det blev en liten kanin...


Jag önskar er alla en fin härlig vårdag!

/Helen


Inga kommentarer: