lördag 19 mars 2016

Påskägg

Hej
Idag tänkte jag visa hur jag har pimpat ett påskägg.

1. Grunda ägghalvorna med gesso.

2. Riv papper i mindre bitar och klä ägget med hjälp av mer Gesso eller lim.
 3. Låt torka, är du otålig tar du hälp av en embossingfön.

4. Stämpla med lite olika stämplar och färger över ägget.
Jag har använt ett kit från Vildastamps.
 5. För att få lite mer struktur har jag maskat med Modeling Paste 


6. Spraya, stänk och droppa färg över ägget.
Låt det gärna rinna ner för sidorna.

7. Nu kommer det roliga. Ös på med blommor, glitter micropärlor, micapulver,
snören, band, kakservetter och allt du kan tänka dig. 
Jag har även limmat fast en spets runt kanten på den övre ägghalvan.

8. Limmade även fast en tags med en påsk hälsning från Vildastamps.
Runt kanterna har jag limat på lite glitter,
för man kan inte få för mycket med det :O)


9. Klar för att överraska någon i påsk.

Kramis
Jessica - tussan


Inga kommentarer: