tisdag 26 januari 2016

En egen bok

Nytt år och nya vanor...jag har i min familj i år infört att vi på fredagarna ska äta trerätters middag tillsammans och att vi ska turas om att laga den. Alla i familjen...även barnen! 11-åringen klarar sig själv i köket med sina kokböcker och 6-åringen kommer att få hjälp av mig eller min man.

Vi kommer att köra lite som "Halv åtta hos mig", ni vet det där matlagningsprogrammet, vi kommer alltså poängsätta maten för att göra det lite mer roligt. Och för att kunna göra det behövs det ju en fin anteckningsbok...eller hur!?

Jag har gjort familjens bok helt själv...av kartong som jag klätt in i fina papper från Teresa Collins och dekorerat med guldig washitejp från Mandys och fina blingstenar.


Boken har jag bundit ihop med min Bind It All från Zutter.


Sidorna inne i boken har jag gjort i Word och skrivit ut på vanligt skrivarpapper.



Vi har redan kört i gång med våra fredagsmenyer och det är familjens höjdpunkt under veckan...det kan inte bli bättre...god mat och en stund att umgås tillsammans.

/Hegu

Inga kommentarer: