söndag 29 juni 2014

PL-kort med hjälp av dies.

Hej hopp. 
Sommartider, lata dagar, regn regn regn.... *suck*

För min del har det kanske inte inneburit så mkt mer pyssel ännu, det finns lite annat att göra när man har en stor gård och det är "sommar".

Men lite pyssel har det självklart blivit. Jag gick igenom mina stansar från Technique Tuesday och gjorde en omgång egna PL-kort som kan vara bra att stoppa in som utfyllnad. 

Jag använde mig av några vita cardstock + lite mönstrat papper ur ett MME-block, sen stansade jag för glatta livet tills jag hade en mysig hög att plocka ur. Sen var det bara att pussla ihop vitt och mönstrat efter behag. Baskorten skar jag 3x4" och rundade hörnen på med en hörnstans. Tyvärr fick jag tag på en med lite för stor rundning och upptäckte det lite för sent, men det är smällar man får ta.

Några har jag stämplat på, det är clear stamps från Technique Tuesday i samma serie som diesen.






Avslutade med att göra två stycken där jag använt Mandys Washi i ena kanten + plockat dit några av dom utstansade figurerna från det jag gjorde till korten ovan. 


Hoppas det gav lite mer inspiration till att göra egna PL-kort. 



Inga kommentarer: