fredag 28 mars 2014

Happy Birthday

Idag har jag ett lite extra speciellt födelsedagskort att visa er.
Jag har nämligen kostat på mig att göra en lite annorlunda kortvikning på det här kortet och det var riktigt skoj. 

Idén till kortet hittade jag på YouTube, det finns flera som visar och förklarar hur man gör och sätter ihop kortet. Sist i inlägget hittar ni en mall, och det är alltså TVÅ sånna jag satt ihop till detta kort. 

Alla papper är från MMEs nya serie Now & Then.  I webshopen har dessa varor bokstäverna "NT" i början. Stickers på utsidan + stickers inuti kortet är från samma serie.
Stämplarna (hjärta utsida + text inuti) är från Technique Tuesday. 

För att hålla ihop kortet gjorde jag ett litet enkelt omtag som man får skjuta av kortet. 


Mittenskarven på kortet är täckt med extra papper både på fram och baksida, för att dölja skarven mellan dom två halvorna. 




Hoppas du klurar ut hur du ska vika bigningarna.

Ha en underbar pysselhelg! 

Inga kommentarer: