fredag 7 december 2012

Klart det skall vara en GOD jul!

Nu tror jag nästan dom flesta av oss har julstämning i stugorna, snö utanför knuten och mer faller det - i alla fall här hos mig idag. Med inspiration av snön och julgodiset som jag börjat koka ihop så blev det en gottegris-tavla! 


Tavlan är 15x15 cm och det är en utmärkt storlek ifall man skulle vilja göra några stycken på en gång. Kanske att ge bort eller som dekoration hemma. 

Jag har använt papper från MMEs julserie till bakgrunden + polkagrisarna. Bakgrundspapperet sätts fast med decopagelack (Aleenes) och sedan rockar man loss med akrylfärger (Delta) efter bästa förmåga. Jag har använt masker/mallar från Prima och lite annat smått och gott som ligger och skräpar. (spana efter saker med "hål" i - kan bli hur kul som helst.

Innan jag sedan satte fast snöflingor och grankvistar så "duttade" jag runt hela kanten med Snö på Burk. Det är Duncan som har detta härliga fenomen, och den här varianten är utan glitter. (finns med glitter oxå) Blir riktigt naturtroget. 

Några utstansade kvistar från Cheery Lynn fick lite vit färg på sig och är fastsatta med decopagelack precis under snöflingorna (som oxå är Cheery Lynn). Resten av kvisten är "lös". 

Lite större snöflingor i andra hörnet från ett par av Sizzix nya dies. Flingorna har fått lite vit akrylfärg + Glimmer Mist i ett par  blå nyanser. Fastsatta med decopagelack i mitten så resten står upp lite från bakgrunden. 

En passande text avslutar och får bli pricken över i idag. ;) 

/Lisa

Papper: MME
Mask: Prima
Dies: Sizzix + Cheery Lynn
Snö: Duncan


Inga kommentarer: