fredag 31 augusti 2012

Hon har en kreativ själ

Ännu en härlig fredag är här. 
Tänk vad trevligt jag har det, som får förgylla (förhoppningsvis) era fredagar lite extra här i bloggen. :) 

Först ut är två kort, och det blev nog lite födelsedagstema på båda ser jag, men folk fyller ju år lite titt som tätt så det passar nog bra. 

Som Anna-Lena skrev, det är en hel del gult, och jag tror nästan jag börjar gilla gult för man blir så glad av det! Gult är "Kult" (roligt) tycker jag vi alla lär om till. 

Ser ni dom fina metallstjärnorna? Dom är från Vintaj och med hjälp av en liten embossingfolder så kan man prägla in valfria bokstäver eller mönster i metallen. Fiffigt va? Det är Sizzix stansar/foldrar som hör till Vintaj-utbudet. Man bara lägger i bokstäverna inuti den lilla dubbelvikta "dien" och vevar igenom sin BigShot och vips så stavar man till det man har lust. 

Papper: MME
Metallstjärnor: Vintaj
Bling-swirl: Prima


Lite tjejigare färger finns det allt bland MMEs papper oxå så det är inga problem ifall ni vill pyssla råååååsa. Det syns lite dåligt på den lilla bilden, så se till att klicka upp den i störra format - då upptäcker du nämligen det härliga utstansade papperet som sitter bakom motivet. Det är en av Cheery Lynns fina Doilys som går utmärkt att använda i dom flesta stansmaskinerna. Just det här är Canadian Kaleidoscope. OBS! Använd med fördel den extra metallplattan när du stansar just Doilys, för då är det lättare att få ut alla små hål och detaljer.  Den gula blomman är handgjord av ett crinkle-band + en bling i mitten från Prima. 

Papper: MME
Bling: Prima
Stans: Cheery Lynn Design

Och då måste jag ju bara visa den andra tavlan jag gjorde till Formex!  
Det blev en ganska stor mix med prylar. Papper i botten (under all färg) är från Prima, så även klänningen. Färgerna är Deltas underbara akrylfärger. För att få fast allt har jag använt Decopagelack från Ayleene's. På den här tavlan testade jag att lägga in lite mer detaljer "utanpå" och det blev  knapparna + bling från Prima och fjäril + fågel i metall från Vintaj. Dom köps "platta" och man kan själv embossa olika mönster i metallen som ni ser att jag har gjort här. 
Papper, stencil och Bling: Prima
Metall: Vintaj
Akrylfärger: Delta
Decopagelack: Ayleene's

Här ser ni knapparna och blinget lite bättre + metallfjärilen. 

Fågel i metall från Vintaj + en liten blomma i flickans hår från Prima. 

Den röda "swirlen" uppe i vänstra hörnet är gjord lite upphöjd tack vare att jag kletat strukturpasta genom en av Primas nya fina stenciler. Dom var bara sååååå häftiga. Passar utmärkt att stöppla färg eller spraya genom. 

Det är sååååå härligt att göra en sån här kladdig tavla. Jag brukar sällan ha en plan innan jag börjar utan jag låter tavlan växa fram av sig självt, och hittills verkar det ha gått bra. :) Du kan oxå - TESTA! 

/Lisa

Inga kommentarer: