måndag 20 februari 2012

Kort med present i

Hej!
Förra veckan var det alla hjärtans dag och då gjorde jag ett kort åt min kära mamma!

Kortert är bigat med en rygg som är ca 1.5cm för att få plats med en lite present inuti. Papperna är från Fancy Pants It's the little things. Kortet är stämplat med stämplar från Tattered angels och hjärtat och blommorna är stansade med stansar från Cherry Lynn. Jag upptäckte när jag hade på röd glimmer glaze på frimärket och sedan hade på paper glaze lack så blandades de och fick en cool glansig effekt.

Jag brukar spara på roliga förpackningar och kartonger för man vet aldrig när man kan få användning av dem. Till det här kortet har jag använt mig av en förpackning för strumpor och liknande finns för tex kalsonger. Den är så bra eftersom det är som ett blixtlås på ena sidan vilket gör den perfekt att stoppa in en lite present i kortet. Till min mamma har jag kokat supergod lakritskola. Ett riktigt mumsig kort med andra ord! Kan säga att det var mycket uppskattat! Vingarna är stämplade med stämplar från Tattered angels.

Material:
Papper: Fancy Pants It's the little things Bird Cage #1152, Spring fever #1153, ITLT Cards #1161.
Stansar: Rosorna B152, B154 & B155. Hjärtat Heart within my heart DL178.
Stämplar: Tattered angels clear stamps Vintage season Timeless Romance 13842.
Övrigt material: Spets och band från Prima. Röd och Guld Glimmer glaze. Aleene´s paper glaze
//Karro

Inga kommentarer: