måndag 13 december 2010

Jul hjärta

Hej i julstöket och julpysslandet? Hur går det med era julkort är de färdiga? Jag kan erkänna att jag är långt ifrån klar, december har eller ja hela hösten har varit lite intensiv och det finns ingen tid över denna höst så det har varit och är lite panikpyssel nu på slutet.

Förra veckan låg jag och tre barn däckade i influensa/förkylning och det blev inte mycket gjort men lite julpyssel lyckades vi ialla fall ge oss på.

Hilma kom hem från dagis med ett hjärta i papper att hänga i granen, en enkel konstruktion där du klipper 2 cirklar och viker dem dubbla. Limmar ihop dem till ett hjärta och sätter på ett handtag. Jag såg genast vad man kunde göra och tog frammina underbara papper från MME :-)



Blommor: Prima
Stans: Dies Cuttlebug, Snöstjärna Martha Stewart
Innuti limmade jag fast en "Volang" kant av crepepapper. Handtaget har fått en kantbård stansad från Martha Stewart bårdstans.



I denna ska vi sedan lägga julgodis och hänga i granen eller kanske ta med och ge bort på glöggfesten.
Kram
Anna-Lena aka Hönan
DT Engströms Artstudio AB

Inga kommentarer: